Dnia 4 kwietnia 2024 r. Gmina Biały Bór podpisała umowę o powierzenie grantu w ramach Projektu „Cyberbezpieczny Samorząd” - Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa. Wartość projektu to 398.110,00 zł, w tym 366.261,70 zł dofinansowania.
Celem projektu jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa informacji jednostek samorządu terytorialnego (JST) poprzez wzmacnianie odporności oraz zdolności do skutecznego zapobiegania i reagowania na incydenty w systemach informacyjnych.
Realizacja projektu poprzez wsparcie grantowe jednostek samorządowych, przyczyni się do:
- wdrożenia lub aktualizacji w JST polityk bezpieczeństwa informacji (SZBI),
- wdrożenia w JST środków zarządzania ryzykiem w cyberbezpieczeństwie,
- wdrożenia w JST mechanizmów i środków zwiększających odporność na ataki z cyberprzestrzeni,
- podniesienia poziomu wiedzy i kompetencji personelu JST kluczowego z punktu widzenia SZBI wdrożonego w urzędzie,
- przeprowadzenia w JST audytów SZBI potwierdzających uzyskanie wyższego poziomu odporności na cyberzagrożenia.